Min gotlandspackning!

Satt och funderade något oerhört på VAD jag skulle packa ner till gotland! Det kommer vara iskallt, halvtråkigt, trångt och mörkt, men något ska man väl hitta på att göra i alla fall! Hade nog tänkt spela ipod hela tiden... Haha!
Så här resulterade i alla fall min packlista tillslut:

Som ni ser så blev det ganska rörigt! Men, men! Det är bara några dagar ;)
Dessutom så är den riktiga botten att jag inte kan blogga på tre dagar :( *sad*

Ha ett underbart sportlov och berätta gärna vad ni ska göra <33!

Välkommen åter!

Oy yes! Jag har hittat mitt abosluta favoritsvenska humorprogram! "Välkommen åter". Undra egentligen hur många kategorier jag kan dela upp mina favortiteveprogram i... 158? Mer tror jag...
I alla fall så är det ett väldigt roligt program som handlar om et varuhus, på det stora hela! Måste ändå säga att Mona är min favoritkaraktär! (För er som inte sett Mona är hon en väldigt rödhårig rolig kvinna som hela tiden sitter i disken och pratar ut om onödiga saker i varuhusets högtalare).
Ni MÅSTE bara se det! Kolla på den här scenen, helt underbar!


Kolla på när Mona pratar engelska, *fniss* och "tanten" xD!

Spotify hits!

En lista av mina favoritlåtar på spotify, ni ska veta att jag rekommenderar varenda en :D!
Info om min musik:


Nu till min rekommenderade Spotifylista ")


Skriv ner eran topp 5 favoritlista i en kommentar! :D

Förrvirrad!?

Äsch, jag gav upp. Jag började titta på mozartfilmen igår, och DÅ var den bra, men nu var det bara oväsen! :O Inte bra, jag älskar musik men jag blev bara distraherad för tillfället :(...
Kanske är det för att vi ska ha no prov på torsdag...

Eller kanske matteprovet vi fick tillbaka...

Kanske, kanske inte. Men en sak vet jag, att jag ska få bort de där fula svarta ramarna runt bilderna!

Semeldagen för tidigt! :)

Med semla i magen sitter jag nu här, mätt och belåten, och ska titta på en lång mozartfilm! :O
Lite chockerande med tanke på vad jag brukar välja för filmer xD (Tänker på mitt långa inlägg om "Superbad") ;)
Hade så bra ikväll, vad ska ni göra förresten? :)

Frisyrer genom åren...

Kom precis hem från frisören och tänkte göra ett inlägg om alla mina frisyrer genom åren (som ni ser har det inte hänt mycket med mitt trassel till hår :S)

^ Precis nu när jag klippt mig :)
Vad var finast?

Besvikelse!

Har nu suttit här i en timme för att hinna klart med novellen som ska skrivas till en tävling (malin, min mentor, som tipsade) och jag var fullt bestämd på attbli klar ikväll, så jag inte hade det liggandes som ett skav (jag blir väldigt blödigt när jag ska hinna klart med saker xD) och så blev jag klar, kopierade och klistrade in i tävlingsformuläret, slog in skola, namn bla bla bla... och så FUNKAR DET INTE att skicka -.-. Snacka om "nytänkande datorer" (macdatorer), kanske skulle sett till att det funkar för ALLA hemsidor! Nej jag ska inte sitta här och klaga på Apple, de äger faktiskt :) Jag älskar min ipod!


I alla fall så tänkte jag att NÅGONTING av det jag skrev skulle vara värt det så ni får läsa den istället :)
(För er som vill vara med och tävla gå in på http://www1.bonline.se/svdirekt/ och skriv ditt bidrag :) )


OMG

Som Emma Stone säger: This is how i really spent my weekend:
Hennes budskap stämemr in ganska bra på min sega söndagskväll...
Och vet ni vad jag gjorde? Kollade in Easy A. Igen.

F*ck

Det är sjukt vad man ibland kan bli trött på ordet "fuck" när man sett en film med samma skådespelare som de filmer de alltid är med... Visst, det är bra en gång, det måste jag erkänna, men när man både börjar, slutar och har en handling med orden fuck, dick och wtf så får min lite tomt ordförråd... Lite halvbra sådär.

Har i alla fall mosat ner mig fåtöljen resten av kvällen, i alla fall tills mina ögon styr mig mot sängen xD. När jag är trött blir jag alltid trött i ögonen, jag vet inte varför ! Kanske för att jag har linser hela dagarna, humm!
Vad gör ni ikväll?

Btw, det är den här filmen jag sett:

Humor

Jag säger bara en sak:
HUMOR

Detta har hänt...

Det har hänt en del lite random saker idag som till exempel det här:
Klurar du på var, hur, när, vad och varför? Jaadu...

Hold on

Är det bara jag som är trött till DÖDENS på morgonen??
Man vet ju att alla är trötta, men det är verkligen ångestvarning på mig! Jag får panik ångest när jag ska gå upp, bara p.g.a. jag måste ta på mig jeans xS
Inte bra!
Men nu ska jag ta och skärpa mig och sova i tid! Jag orkar inte med tidiga morgnar och sena källar längre... Jag blir trasig x'(

Fiol?

Kämpar så armarna värker för att lära mig världens enklaste låt! Som sagt så spelar jag fiol och jag har fått i läxa att lära mig en enkel låt på noter vilket tar en jäklans tider, men snabbare och snabbare går det!
De flesta tycker att de som spelar sådanna instrument i min ålder är töntiga och konstiga och går runt med mobil och nycklar i nyckelband, men icke sa nicke, kanske finns det många men INTE jag. Jag har däremot inte något emot personer som är unika och vågar ta risker i livet ;)
Det är skitkul! De som säger att det inte är det har inte provat.

(Still A) Weirdo

Rubrik: "(Still a Weirdo)"
Ämne: Mina galna idéer

Undra om jag alltid kommer vara så där galen...
Nu ska jag berätta vad som hänt:
Rätt länge har jag velat vara rätt lik KT Tunstall, men ibland får jag floppar helt enkelt! Och då måste jag vara färgglad ett tag! Köper färgstarka gulliga kläder istället men håller mig alltid till samma musik <3. Så har kommit in i en sådan fas igen, hehe!
Vad som händer då är bara att jag har lite annorlunda kläder på mig! Fattar inte vad som är grejen med min hjärna ibland xD.
Så är jag Still A Weirdo??
SVAR: JA

Daily Picture

Eftersom det är världens-mys-pys-gos-kramdag så ska jag ge er alla ett stort självförtroende:

Även om det är flera som läser det här så betyder alla lika mycket <3

Difficulty

Rubrik: "Difficulty"
Ämne: Tonårslivet
Ämnet låter gleeky, men lyssna och läs.
Världens länder och människor har inte så mycket speciellt gemensamt, förutom en sak. Känslor. Alla människor i hela världen upplever känslor exakt likadant. Sen beror det ju förstås från person till person, men framför allt tonåringar är väldigt känslo-lika. Jag vet att du som tonåring vill detta:
- Ha en stil
- Känna dig som något extra
- Ha någon specialitet, som bara du kan
- Imponera på folk
- Känna dig snygg
- Att andra ska säga bra saker om dig
- Ha en en pojk/flickvän
o.s.v.
Jag vet att du som tonåring känner dig:
- Pressad
- Klumpig
- Ensam
- Känsloöversämmad
- Att du är den enda i världen som känner såhär

Och varför vet jag det här?
För att jag är tonåring.
Men jag har ju ingen aning om andra känner såhär?
Jo, för man känner igen sig i själv.
Alla tonåringar som läser detta vet att deras liv stämmer in på texten. Inte exakt alla, men det finns exakt samma känslor inne i varenda tonåring. Det går knappt att kontrollera, kroppen utvecklas likadant, bara olika fort.
Iväg med vuxna som beskriver och hjälper dig i tonåren, prata med någon som känner och är precis som du. Man kan inte beskriva en person ordentligt, om man inte är den.

Så varför "Difficulty"?
För att alla känner svårigheter.
Ingen är ensam

Titel

Nu har jag bestämt mig för att skriva ett inlägg om varje titel i KT Tunstalls karriär, om man säger så :)
Så från och med nu så får ni inlägg om en låttitel varje gång. Såklart slinker även andra shufflade inlägg in här och där. Allt ska vara perfekt! Har ni märkt att jag ändrat det mesta nu som det ska vara? :D Det har jag iaf!
Jag är osäker på hur ofta man ska uppdatera sin blogg, designmässigt? Vad tycker du? Slink in en kommentar om din opinion!

Suddenly I See

Nu tycker jag faktiskt att jag har babblat på om  min underbara idol KT Tunstall, men aldrig faktiskt visat er låten Suddenly I See! Den låten är ju faktiskt den basiska meningen till hennes musik <3 Here we go!

Stoppi'n The Love

Hej alla kärleksglada gelehjärtan där ute i världen!Bara jag som sitter och smuttar på godishjärtan? Mörk choklad är favoriten! Klart man ska förse sig med godis på årets mysigpysig-kramiga-sötis-plutte-älsklings dagen! Eller är det någon som missat att det är Alla hjärtans dag??
För det ska jag skicka er de vackraste hjärtat som jag gjort i paint idag:

Black Horse And The Cherry Tree

Hade ni en aning om att min största inspirationskälla till nästan hela bloggen är denna underbara artist:
Any clue of WHO?
KT Tunstall ofc!!
•Musiken •Kläderna •Utstrålningen
Hon är en grymt bra sångare och om ni ska lyssna på henne för första gången så välj Suddenly i See, den är både hennes hit och bästa låt.
Hon har blivit nominerad till grammisar och vunnit, varit med i ett antal filmer och har en alldeles egen röst!
Dessutom gör hon mycket av sina låtar själv. Min header innehåller ett citat: Beauty Of Uncertainty, vilket är en titel av hennes låtar. Jag tyckte den passade mig :)
Mer inom kort!

Fäääärdig!

Färdig med designen!
Färdig med headern!
Peppad till framåtkommande!
Klart man e klar!
Nu kommer inläggen förhoppningsvis som vågorna med vattnet. Tror inte jag har redigerat en blogg så här fort faktiskt! Skitbra att skillsen sätter sig, om man säger så! Nu har jag ju bloggat i flera år dock, eller om man kan kalla "byta blogg da ut och da in" att "blogga" så jaa... Hoppas nu innerligt att min hjärna kan ta och tänka om för några år och satsa! Jag brukar säga att mina föräldrar är rädda att förändra bara för att vi aldrig möblerar om (fniss!) men det kanske i själva verket är jag! Skumt...