Intagningsprov...

Håller för fullt på att övar till ett svårt intagningsprov på Södra Latin - Sång. Jag måste kunna sjunga efter noter så sitter nu framför pianot med ögon stora som rådjur och rynkar pannan och de svarta strecken... Men det går bra! Har kunnat sjunga (någorlunda) "Fadderliluddejah" eller något liknande.
Förbereder även två egna låtar, som jag ska välja ut  djupt med hjärtat vilket antagligen kommer att bli Paperweight - Joshua Radin & Schuyler Fisk och även kanske Good Life - One Republic.

Önska mig lycka till, jag kan vara påväg mot en dödsbädd!

/Grynchen


Miniatyr vs. TodayTruth

Här har vi då alltså en liten version av mig! ^  Vad är det, 13 år sen? ;)
Måste ändå säga att den gigantiska stickade tjocktröjan-stilen jag har på mig även sitter i idag... -->

Kladdkaka!

Jag sitter nu i all min fröjd och bakar kladdkaka såhär på vintereftermiddagen :) Eller man kanske inte kan kalla det vinter, snarare snö-brist-död-i-grys-hjärta...
I alla fall har vi en "bulle i ugnen" just nu som jäser fin och choklad! Gjorde min special med mintchokladbitar och rosa grädde :) Fast jag tror inte jag orkar göra rosa grädde... JAJA!!

Cupcakes

Bakade av Gry och Agnes :) (med bidrag från Moa som gav alla essenser och karamellfärger till mig :D)






FOTO: Johan Paulsen

Gryyym uppdatering! :D

Noooot.....
Herregud varför har man hemska svackor i bloggande? Jag älskar att skriva, skriver alltid saker! Mest i huvudet dock, vilket är besvikande, men men! Nu desidade jag i alla fall för att skriva en liten snutt... om.... ingenting. För det är vad de sega dagarna av detta oändliga jullov har varit. Förutom nyår och julafton såklart ;)
Och i morgon börjar skolan.
Jag upprepar:
I MORGON BÖRJAR SKOLAN!

Shit.
JAG VILL INTE!!



Jag vill sova :(       (sadface...)



Novell 1

Den här gången jag skriver ett inlägg är det inte riktigt lika vanligt. Fick nämligen en idé och inspiration från ett foto nyss, och den idén var att skriva en helt oredigerad, spontan, oarbetad novell rätt i bloggen och se vad ni tycker. Så nu kör vi!
Inspirationskälla:
This novel is going to be in English. Cause it deserves the best.

A story about a girl who is nothing but unique. Who has a spirit, normally people intend to sigh at. This young girl, is talented but most of all: special. I know there is no look-a-like in the world with this girl. And this girl is my sister.
Everyday, she makes me annoyed, screamy and irretated, just like sisters behave. But deep inside I know she's  an average one. This girl is a part of me, and over and over again I'll have to face that we are extremely alike, despite the age. She's like a younger me, and I'm like an older her. And the only ones who can see that, is us.
An average teenage girl at 13 don't go out in the summer, grab a bow, and play in the garden. It's not childish, and it's very inspiring for anyone to notice how different she is. How she is the oyster with the pearl in it. It's people like my sister who sees things differently, who turns and twirls the Rubik's Cube around til she gets it. And have dreams of becoming a helicopter pilot, instead of a model, even though I know thats a bit because she likes to be personal. And thats okay. Because I love her, no matter how annoying and dumb she can be with me. Cause she's my sister. And that sister is nothing else but a pure joy.

Back on track

Japp då var man tillbaka i Stockholm med huvudet på skaft! Med tre dagar av skidåkande är man trött i både kropp och huvud... Men kul som satan var det! Även fast jag åkte i typ 0.01 cm/h...
Hade tyvärr inte med systemkameran, men här kommer några turistbilder från iPoden:
image descriptionimage description

RSS 2.0