Gotland, beware!

Jaa i morgon åker man till landskapet med det stora G:et då alltså... I två månader! Rätt länge... Fast vi har ju ett sommarställe, så det är väl inte så konstigt! Sen är det ju inte riktigt två månader heller, för lite av sommarlovet har ju redan gått, vi åker ju den 21 juni!
Däremot ska jag på ridläger den 4 juli i tio dagar! Helt underbart, rida på fjordingar varje dag, och inte vilken fjording som helst utan världens bästa Hilma <3 (om det nu blir så att jag får henne, men hon är ung och stor, och jag är ung och lång, så vem kan passa bättre ihop?)
Antar att det inte blir världens mest uppdaterade bloggsommar för mig (till skillnad från de som har iPhone 4!) men det skiter jag faktiskt i nu för jag ska ha en jävligt skön sommar!
Stora sommarkramar, men ha det bäst uppepå en fjordhäst! <3

Foto: Redigerade bilder- SÖKER DIN ÅSIKT

Jag har precis blivit klar med två foton redigerade i Picnik som jag gärna skulle vilja ha lite respons på!
Kryddade lite extra på bild nr 1 bara för att se om man kunde ha det så extremt, utan att det går över gränsen. På andra bilden är det mer fokus på att få fram ögonen.
ModellEbba Håkansson Olin
Satt och velade fram och tillbaka om jag skulle ha kvar de redigerade eller inte, och kom tillslut fram till att fråga omvärlden om förslag :) Here we go!
1
Försökte framkalla en mer sommrig känsla med varmare toner. Plus att jag förstärkte färgen i byxdressen för en ännu mer sommrig känsla! Utgick ifrån löven till att börja med, men insåg att jag behövde fixade lite mer sommarkänsla än bara gröna löv!
2



Här är det bara fokus på ögonen och fräknarna framför allt. "Suddade ut" allt runtomkring ögonen en del, så att det skulle se ut som om ögonen var skarpast. Det tycker jag ändå att jag lyckades med! Eller? Ebba var även med och redigerade den här bilden.
Säg vad du tycker!

Soppåse-snubben på Grönan

Till alla er som bönar och ber efter uppmärksamhet, här är det fenomenala sättet som fungerar bättre än allt annat!
Gå ut med en soppåse på dig mitt i regnet!

Måste bara säga att det måste vara det mest otroligt effektiva sättet att få uppmärksamhet på! Fick säkert 10 kommentarer, satte igång 3 konversationer om plastpåsar, 500 blickar och en hel raad med skratt!
Helt underbart att stå på tunnelbanan i en stor sopsäck med min käre syster påväg till gröna lund i spöregn! Garanterat ett hett tips för Uppmärksamhetsnörden.

Terapisession?

Det här är saker jag just nu vet inte är bra:

-Att ha sömnbrist är inte bra (vilket jag har och kommer få)
-Att ha datorn på hög lampa mot ögonen utan ljus bakom är inte bra (fast det är egentligen en myt, läste jag i DN (!) )
-Att ha tonårsångest ensam klockan 22.56 den 18 juni 2011 är inte bra.

Nå vad kan terapeut Gry hjälpa dig och dina problem med? :)

FILMTOKIG!

Varför ska man alltid, och då menar jag alltid, när man sett en film, gå upp i badrummet eller till närmaste spegel och se sitt röriga liv passera i revy. Vem satte upp skylten "Var god gå vidare utan att passera gå"?? Man måste ju faktiskt få titta på en film utan att sätta igång varenda energifabrik i hela hjärnan!
Denne gång har turen kommit till ännu en "underbar" romantisk (slisk)drama.
Love and other drugs

Min underbart exklusiva rescention:
Helt okej.

...

Snart får jag nog hamna på bioduken själv, så jag för en gångs skull fattar att filmer INTE är på riktigt. Eller är de? Bites me...

RSS 2.0